© dagjan -- jan puš 2004
Děj začíná v chudé a poněkud ušmudlané domácnosti. Krom zařízení
	pamatujícího padesátá léta jsou všude police zaplněné výsledky domácího
	kutilství, zjevně nízké kvality. Viditelní obyvatelé jsou Autsajd, muž
	středních let s patrnými stopami tělesného a duševního úpadku a jeho
	žena, typická „mamina“ v zástěře.
	Odkudsi je slyšet Gotta zpívajícího: „To musím zvládnout sám.…“
	
 „Tak si
	to udělej sám a drž zobák…“ povídá otráveně Autsajd a úspěšně ničí
	obřím šroubovákem poslední fungující hodiny v domácnosti. Pak pronáší k ženě: „Stejně holka, ty ses uměla vdát.“
	„Mazej vyvenčit psa! A hned!“ Zní odpověď domácností.
	„No, když mi tak pěkně prosíš…“
	Autsajd se psem jménem Bodhisatva jdou do parku.
	V parku je živo. Velmi elegantní prostitutka si odvádí do křoví
	zákazníka, Bezdomovec spí v čisťounkém kanafasu na trávníku. Vedle
	hlavy mu zvoní nablýskaný budík, a on v hedvábném pyjamo jde s kalíškem
	si vyčistit zuby k hydrantu. Z kočárku do kočárku u hřiště si batolata
	podávají joint. V koloně aut na silnici za parkem se proplétá jezdec na
	slonu. Děti si hrají na babu s párem vzrostlých tygrů. Sešlý,
	rozklepaný stařík krmí kolem usedající supy masem tvaru různých
	lidských končetin, které tahá z igelitky. Na jiné lavičce sedí postava
	s velikým čarodějnickým kloboukem na hlavě a psíkem, kterého jmenuje
	Sára a jehož
	velmi láskyplně venčí. Autsajdův pes neváhá a tuto čubičku bleskurychle
	obskočí.
	
 „…Že tě to baví…“
	povídá jako vždy otrávený Autsajd zatímco čaroděj propuká v nesmiřitelný hněv a slibuje pomstu. „Já jsem Sárymen -- mocný čaroděj a má pomsta bude strašná! Budeš litovat!“ 
	„Já už lituji tolika věcí, o jednu víc nebo míň.“ Na to pán i pes.
	Mezitím Autsajdová doma sklíčeně poslouchá rádio, kde hovoří o veliké a hrozné okluzní frontě, která se blíží na naše území
	Autsajd v parku něžně drbe psa za uchem a hovoří s ním na téma: Láska -- 
	Agapé a Erós. Pes se zdá být vzdělanější pána a také zřetelněji
	artikuluje. Na konci hovoru se dohodnou. Pes: „Víš,
	takhle v tom parku myslím na Erós, ale třeba panička, to je duchovní.
	Tu bych neobskočil.“
	„Hmm…to mám dost podobně…“ zamyšleně pronáší Autsajd.
	Autsajdová teď poslouchá rádio ještě zděšeněji. Mluví se o urputných
	bojích na mistrovství světa v jakémsi sportu. Vedle ní žvýká nevzrušený,
	uhrovitý výrostek. Po jednom zvláště emfatickém prohlášení
	komentátora o nových a nových útocích na naši branku a o našich
	sražených na kolena Autsajdová mumlá: „Nebozí chlapci! Vždyť jsou to ještě děti!“ Pak
	strhává ze zdi hokejku a podává chlapci, který přechází do hrdinského
	postoje.
	„Jdi!“
	Zatím čaroděj Sárymen, mocně kouzlí ve své věži. Z magické koule od
	Showróna se dozví, že nejstrašnější pomstou bude,
	sešle-li na Autsajda osvícení.
	A skutečně kolem hlavy Autsajda spokojeně klímajícího na kanapi se
	počíná dělat světlo. Co hůř, police, doposavad zaplněné všemožným
	bordelem vytahaným z kontejnerů, se plní knihami.
	Autsajdová bere knihy štítivě do rukou: „Spinóza, Rámakrišna, de
	Charden…. Co je to za svinstvo? Co to má všechno znamenat? Kde
	to jsem?!“
	„To tě budu vozit na vozíku?“ Obrací se na Autsajda, který zaujal
	polohu lotosového sedu a telepaticky
	probírá další postup s Nejvyšším Kosmickým Vědomím.
	V zářivých vizích se zjevují
	postavy televizních bavičů, podomních obchodníků, estrádních poslanců,
	missek, missáků, plyšových myšáků a dalších, kteří promlouvají o tom,
	co je nutno. Z toho autsajd pochopí to, co stejně už ví. že tak či tak
	to bude malér, nemá to žádný smysl, ale je třeba stejně vše podstoupit
	a dělat,
	jako by byla nějaká naděje a o něco důležitého šlo.
	„Je třeba vyrazit na samý Horizont Bytí za Svatým Grálem, mámo. Ale
	nemůžeme jít sami, nahřej troubu, vyrobíme si armádu mutantů, neboť
	čaroděj Sárymen je mocný a nebude chtít Grál vydat.“
	Bere Bodhisatvovi cosi z misky, krejčovským metrem proměřuje své
	proporce, bere polohrubou mouku…a to vše dává do trouby.
	„Tobě hráblo, z toho nic nemůže být, taťko.“ říká zděšená panímáma. 
	„Nic se nestrachuj, mámo. Vědomí je to co určuje kvalitu a Absolutní
	Vůle dodá úspěch.“
	A skutečně. Po chvíli dvířka trouby se zevnitř otevírají a z trouby
	vylézají naprosto identičtí hošíci stáří tak třináctiletí let, jeden za
	druhým a okamžitě se začnou rvát a vřeštět.
	
	I Sárymen zbrojí. V Hoře Obludů upeče obludu. Dobře šestisetmetrového
	kamenného obra.
	Autsajdovi se vydávají na cestu. S klony, kteří neustále hulákají,
	perou se, chovají se jako zvláště živé a nevychované děti, s tím že
	jsou naprosto stejní a je jich padesát. Podle toho vypadá i cesta
	autobusem (visí i na střeše a vzájemně se snaží shodit dolů), metrem
	(tam se nahrnou jedněmi dveřmi tak vehementně, že vytlačí ostatní
	osazenstvo na nástupiště a vyplní vagón do posledního centimetru),
	průchod Hlavním nádražím a cesta v lůžkovém vlaku, kde obsadí dva
	vagóny. Neméně divoká je cesta do hor. Do toho Autsajd neustále pronáší
	moudra typu: „Čím větší jest zmatek, tím větší jest i možnost poznání. 
	 Skrze útrapy této cesty se záhada ontologická bude jeviti
	srozumitelnější. Absolutno si pro poučení svých, iluzi subjektu a objektu propadnuvších dítek, vybírá cesty těmto nesrozumitelné a jim,
	při jejich propadnutí bludu oddělení, zdávají se křivolaké. Existenciální prožitek absurdity, mámo, je branou k spontánnímu
	prožitku a ten je realizaci kosmického vědomí…“ Autsajdová lamentuje:
	„Maminka mi před tebou varovala. Aj, obešla já polí pět.“
	„Hovory s tebou, drahá, vhodně nabourávají rigidní schémata mysli, aby
	tato, od falešných axiomů osvobozená, byla schopna metafyzických
	výkonů.“ Pochvaluje si Autsajd.
	Nutno říct, že jeho družka se tváří na toto velmi skepticky.
	Svatý Grál -- očouzený ešus s podivnou matlaninou, snad držkovou polévkou,
	je na dohled na jednom Tatranském štítě.
	Autsajdová v zástěře funí a nadává, kloni se perou, shazují se do
	potoka a lezou po stromech.
	Autsajdi se však ke klonům chovají s jakousi skrytou něhou.
	
	Obr se blíží také Na obzoru je vidět jeho postavu spěchající k Tatrám.
	Rázovití
	bačové padají na kolena modlí se, ovce mečí a psi vyjí.
	V tom již i Autsajdi zahlédnou obra ozbrojeného kyjem velikosti
	urostlého paneláku. Autsajd si povzdychne a mumlá něco jako: „Nojo, no, co nadělám. Tak dem se nechat zabít…“
	
	Pak pečlivě odkoukaným patetickým gestem vytáhne meč a jde mu v ústrety. Zvolí však příliš rychlé
	tempo a tak po chvíli zastavuje, otírá si pot a protahuje záda
	nezvyklou, vznosnou chůzí ničená. K tomu zní Bachova „S tímto před Tebe
	předstupuji…“
	
	Obr se snožkou vpravo plavně přenáší přes hřebeny hor a stojí proti
	nepatrnému Autsajdovi. 
	Začíná boj.
	Obr posílá Autsajda údery přes celou dolinu, kde se tento vždy
	připlácne na skálu a padá několik desítek metrů dolů, ale nezraněn opět
	bojuje. Jeho rty šeptají: „Bodhisatvo!“
	V dáli, telepaticky, zaslechne pes volání pána a se zuřivým štěkotem
	vybíhá.
	Boj se zdá dobojován. Obr se rozpřahuje k poslednímu úderu.Ještě si
	vychutnává vítězství a bezmoc soupeře (který dělá na obra dlouhý nos a směje se mu, že neumí integrovat ani derivovat), když zaslechnou štěkot.
	Na scénu vbíhá pes. Obr v hrůze
	zahazuje kyj a prchá.
	Autsajdi jásají, kloni jásají, ale nepřestávají se pošťuchovat, spíš
	využívají situace jako záminky dělat ještě větší binec.
	Na Lomničáku zahlédnou zděšení turisté obra, pak nic, neboť celý vrchol
	i s lanovkou prchající obr urazí. Za nim zůstává v hřebeni hor hluboká
	průrva.
	Autsajdi zatím stále jásají. 
	Obr šlape v městech, továrnách, jak mu to přijde do cesty na jeho
	úprku. Šlápne i do přehrady a způsobí obrovskou zátopovou vlnu. Už to
	vypadá, že svůj zkázonosný útěk zastaví, ale ve vesnici zaštěká oříšek
	u boudy a obr prchá dál. Jak se ohlíží ve strachu zpět, nevšimne si
	věží Temelína, o které zakopává a padá on i ony. Dochází k explozi.
	Tlaková vlna běží Evropou a smete vše. Praha--vlna--rovná placka a poušť,
	Krkonoše se Sněžkou--totéž. Paříž, Londýn…
	
	Showrón se spokojeně chechtá.
	Do toho je slyšet hlas psa, jak povídá: „Achjo; se zlem je vážně
	nutné bojovat. Jenže nakonec se takovýhle zoufalci mlátěj jen s jeho
	nablblými, nevinnými slouhy. A o co.“
	Autsajdi na vrcholku pojídají s mlaskáním Svatý Grál z ešusu a hledí na
	krajinu, která se směrem k nim zarovnává.
	Vlna změní v pustinu bez kopců všechno okolo, krom ostrůvku Tater (na
	„Najkrajšíe velehöry svetá“ si ani atomová exploze netroufne.) na
	kterém sedí.
	Obzoru dominuje obrovský atomový hřib.
	Autsajdi se drží kolem ramen a spokojeně, sentimentálně, radostně
	dojati, hledí do záře štěpné reakce.
	I kloni sedí na stráni pod Autsajdy nezvykle tiše a vzájemně si
	nadšeně ukazují apokalyptické divadlo. Pes sedí opodál a modlí se za
	psy a ostatní vyšší formy života a pak i za lidstvo, formu nižší,
	chytré indolenty.
	
„Tak to nakonec všechno, taťko, dobře dopadlo. A já ti nevěřila.“ Říká panímáma s mastnou pusou plnou Svatého Grálu,
kterou políbí druha.